26.1.10

3.1 La societat




La societat Berber s'ha dividit tradicionalment entre els agricultors i comerciants, el cultiu de la terra era considerat com el treball de les classes baixes, mentre les classes altes eren comerciants. Normalment, els grups sedentaris pagaven els seus tributs a canvi de ser defensats a un cap local pertanyent a la classe dels comerciants. Tanmateix, amb el temps, aquests grups agricultors van adquirir una certa acumulació de riquesa mentre que dequeia la importància econòmica de les rutes comercials. D'altra banda, aquests grups es van veure primats per les autoritats colonials i post-colonials en detriment del poder tradicional que havien tingut els comerciants.

En el cas de la meva família, eren agricultors especialment el meu avi que comprà terres per dedicar-les al cultiu i pasturar ovelles. Com esmenta la recerca sobre la societat: els que es dedicaven a l'agricultura de classe baixa, com ho era el meu avi”


  • La societat berber del nord

La societat berber del nord es classifica entre les mesures de classificacions acceptades de les societats humanes heterogènies i homogènies. Reuneix moltes tribus, que són independents i viuen una vida pròpia.

El poblat o “dcahr” és una fundació de llunyana descendència per un avantpassat comú, però és interessant assenyalar que les fronteres i les terres solen mantenir-se vigents amb el pas del temps, on els individus tenen un recinte amb totes les possibles funcions de convivència social. El tradicional individualisme col·lectiu del poblat es subdivideix en familiars lligades a través d'agrupacions de vivendes dins del “dchar”

Pel que fa als interessos del “dchar” són dirigits per una mena de consell municipal anomenat “yemaa” que realitza el seu paper en forma d'assemblea legislativa. Tots els caps de família tenen el seu escó, encara que no tots són escoltats amb la mateixa atenció. No obstant això, existeix un dret de igualtat. Les diferències de riquesa no són objecte de major o menor influència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada