26.1.10

Justificació

Quan tenia vuit anys vaig emprendre un viatge cap a un món desconegut per a mi. Vaig deixar la terra on havia viscut durant aquells anys, Arouit un poblet pertanyent a Nador, i juntament amb els meus pares i germans vam venir a viure aquí a Sant Llorenç d'Hortons. Vam deixar enrere familiars, amics i una terra que ens deia qui érem nosaltres. No només era el lloc on vivíem, sinó que també ens feia saber d’on proveníem i cap a on ens dirigíem.

En arribar a Catalunya em vaig sentir sol, sense tenir una identitat clara. Havia perdut tot el que era més important per a mi i no tenia cap referent al que poder-me agafar. Un nen amb vuit anys té inquietuds sobre els seus orígens; ja sigui català com berber. Algunes de les preguntes que m'he fet al llarg d'aquests anys, aquí a Catalunya, són qui eren els meus avantpassats, per què vam emigrar, qui sóc jo en un país que m'ha adoptat i m'ha fet créixer, però que jo no sento com a casa meva o si mai podré tornar a Arouit. Aquestes són només algunes de les preguntes que m'han anat passant pel cap durant aquests anys. Com que tenia moltes preguntes sense resposta he decidit fer el treball de recerca intentant descobrir realment les tradicions, costums i formes de viure del poble d'on pertanyo.

Al llarg de l'elaboració del treball la meva família, alguns dels quals actualment encara viuen a Arouit, m'han ajudat a entendre i descobrir sobre els orígens i costums berbers. Al llarg del treball es poden observar les seves aportacions ja que els fragments reproduïts per ells estan marcats amb cursiva.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada