26.1.10

5. Conclusió

Després d'haver realitzat aquesta investigació he arribat a varies conclusions que seguidament detallaré i compararé amb la meva família.

Si comencem analitzant les pràctiques culturals es pot observar com encara ara es mantenen els costums i tradicions, com per exemple la religió i la Festa del xai perquè continuen sent practicades tant per la gent resident a Catalunya com pels que estan al país d'origen. També en la meva família tot i emigrar a Catalunya hem mantingut aquesta festa.

Segons el meu punt de vista, un punt en contra de la cultura berber és que no se celebra cap tradició pròpia i exclusiva que abans si que es duien a terme ja que per la influència dels àrabs s’ha perdut.

Un aspecte que m’ha cridat l’atenció respecte la religió és que, abans de l’arabització, els berbers creien en les forces de la natura i mantenien una posició politeista. Quan els àrabs van conquistar el nord d’Àfrica van sotmetre als berbers a la religió musulmana. Aquest fet el van viure els meus avantpassats i encara es manté avui en dia.

Pel que fa a les celebracions que se celebren al meu país, és tradició que les festes es reuneixi tota la família junta, però com que nosaltres estem a Catalunya no ens podem ajuntar tots per celebrar-ho.

Si parlem de la gastronomia berber encara es mantenen els plats típics que es cuinaven abans. Com per exemple el cus-cus, el tajine i la harira. La harira s'ha mantingut perquè cada any s’ha de preparar per guanyar forces per mantenir-se en dejú tot el dia durant el Ramadà.

La llengua és un dels grans problemes que ens preocupen als berbers segons les meves investigacions, però a poc a poc guanyarem terreny perquè cada vegada som més els que ens interessem per la nostra llengua i cultura. Jo i la meva família som seguidors d’aquest desenvolupament de la llengua.

Un altre aspecte de la llengua escrita (Tifinagh) com a mètode de comunicació és minoritari, perquè és molt difícil aprendre a escriure-la. En el cas dels meus familiars només usen la llengua oral a causa de la complexitat de l'escrita.

Parlant de les pràctiques polítiques la societat berber, segons les entrevistes realitzades, en la zona geogràfica de les muntanyes del Rif, la societat va adoptar dos pràctiques diferents: uns agricultors i altres comerciants. En els comerciants, per poder obtenir beneficis, van haver de realitzar una emigració interior on es troben les ciutats. En el cas de la meva família hem seguit la pràctica agrícola, ja que posseïen grans terres per cultivar que eren del meu avi.

Un aspecte molt important que s'ha de tenir en compte per a finalitzar aquestes conclusions és la emigració. En la meva família s'han realitzat dos tipus d'emigracions: primer una d'interior de les muntanyes del Rif cap a Al Aroui (Nador) i després una d'exterior com és el cas del meu avi, com ja he explicat anteriorment. A part del meu avi, el meu pare primer i després la meva mare, els meus germans i jo vam fer una emigració exterior cap a Catalunya.


Finalment, vull constatar que després d'haver realitzat tot aquest treball i recopilar la informació usada, puc dir quines són les característiques i costums de la cultura i de la gent berbers, i per tant puc concloure que la meva família té un origen berber.














Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada